مقدمه

آیا تا به حال با دیدن لوگو یا مهر تایید روی یک محصول، آن حس مبهم اطمینان را احساس کرده اید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این مهرها نشان دهنده چه نوع اطلاعاتی هستند؟ مطمئن نیستید که آیا نام تجاری شما به این گواهینامه ها نیاز دارد؟

اگر مطمئن نیستید که محصولی که تولید می کنید به این مهر و موم نیاز دارد یا خیر، شما تنها نیستید. وقتی نوبت به صدور گواهینامه UL می رسد، ارزش آن را دارد که متوقف شوید و بفهمید که این مهرها چه معنایی دارند و چگونه می توانند برای شما مفید باشند.

صدور گواهینامه محصولات در کسب و کار شما می تواند گران و سریع باشد. با این حال، یکی از چیزهایی که هرگز ارزش صرفه جویی در آن را ندارد ایمنی است. ایمنی مشتریان و نیروی کار شما مهمترین چیز برای اطمینان از وفاداری به برند است. ایمنی و قابلیت اطمینان می تواند تفاوت بین موفقیت بلند مدت و شکست فاجعه بار باشد.

نشانگرهای UL بیشتر در تجهیزات صنعتی و لوازم خانگی دیده می شوند. اینها شامل کوره ها، فیوزها، تابلوهای برق، قطع کننده های مدار، هشدارهای دود و CO2، کپسول های آتش نشانی، آبپاش ها، شیشه و هزاران محصول دیگر می باشد.

نه همه محصولات و اجزای اجزای موجود در بازار باید ذکر شوند، اما قطعا انگیزه ای برای انجام این کار وجود ندارد. در اینجا، ما برخی از دلایل گواهینامه UL را برای هر دو مصرف کننده و کسب و کار یاد خواهیم گرفت. ما همچنین تفاوت بین UL ذکر شده و UL شناخته شده را یاد می گیریم. با این کار، می توانید تعیین کنید کدام یک برای شما مناسب است.

what-is-ul-certification

گواهینامه UL چیست و چرا مهم است؟

UL مخفف Underwriter Laboratories است، یک شرکت صدور گواهینامه شخص ثالث که بیش از یک قرن است که وجود دارد. UL در سال 1894 در شیکاگو تاسیس شد. آنها محصولات را با هدف تبدیل جهان به مکانی امن تر برای کارگران و مصرف کنندگان گواهی می دهند. آنها علاوه بر آزمایش، استانداردهای صنعتی را در هنگام نوآوری محصولات جدید رعایت می کنند. تنها در سال گذشته حدود 14 میلیارد محصول با مهر UL وارد بازار جهانی شد.

به طور خلاصه، UL یک سازمان ایمنی است که استانداردهای کل صنعت را برای محصولات جدید تعیین می کند. آنها به طور مداوم این محصولات را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که مطابق با این استانداردها هستند. آزمایش UL اطمینان حاصل می کند که اندازه سیم ها صحیح است یا دستگاه ها می توانند مقدار جریانی را که ادعا می کنند قادر به انجام آن هستند تحمل کنند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که محصولات به درستی برای بالاترین ایمنی ساخته شده اند.

یک تصور غلط رایج این است که UL هر محصول را خودش آزمایش می کند. همیشه اینطور نیست. درعوض، UL به یک تولیدکننده اجازه می‌دهد تا خودش محصول را با استفاده از مهر UL آزمایش کند. آنها سپس به طور منظم پیگیری می کنند تا مطمئن شوند که محصولات خود را آزمایش می کنند و از دستورالعمل های مناسب پیروی می کنند. این یکی از دلایلی است که گواهینامه UL برای مشاغل جذاب است.

هر چقدر هم که با مهر قابل تشخیص UL روی ماشین آلات آشنا باشید، آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. چیزی به عنوان تاییدیه عمومی UL وجود ندارد. در عوض، به چندین لایه تقسیم می شود. این سه ردیف در فهرست UL، UL شناسایی شده و UL طبقه بندی شده اند.

در حالی که هر سه نسبتاً شبیه یکدیگر هستند، تفاوت های مهمی وجود دارد. برای اینکه بفهمید چه چیزی برای کسب و کار شما بهترین است، یا اینکه به عنوان مصرف کننده محصولات UL بیشتر مطلع شوید، خوب است تفاوت های اساسی را بدانید.

در اینجا ما به دو اساسی ترین تمایزی که باید در مورد آنها بدانید می پردازیم: UL شناسایی شده در مقابل UL لیست شده.

UL شناساییی شده به چه معناست؟

بزرگترین تفاوت بین تشخیص UL و تایید شده یا طبقه بندی شده UL این است که مهر تاییدی را برای محصولات نهایی اعمال نمی کند.

خدمات UL Recognition کمتر مورد توجه مصرف کننده است و بیشتر بر ماشین آلات و قطعاتی که محصولات دیگر را می سازند تمرکز دارد. به عبارت دیگر، تأیید می کند که یک جزء در یک مکانیسم بزرگتر با استانداردهای UL مطابقت دارد.

UL Recognition اغلب در کارخانه ها به شکل منابع تغذیه یا برد مدارهایی که برای تامین انرژی ماشین آلات دیگر استفاده می شوند، دیده می شود. UL Recognition ایمنی و کارایی ماشین آلات مورد استفاده کارگران را تضمین می کند. همچنین به شرکت ها قدرت می دهد تا برای شیوه های پایدارتر تلاش کنند.

از آنجایی که UL Recognized روی اجزای سازنده تمرکز دارد، UL تضمین می کند که تجهیزات به درستی قرار گرفته اند. این ممکن است نیاز به اقدامات احتیاطی نصب اضافی برای محافظت از محصول در برابر مواد شیمیایی یا مایعات در فرآیند تولید داشته باشد.

گواهینامه UL Recognized را می توان برای هر قطعه جزئی یا حتی برای مواد مانع اعمال کرد. اگر می‌خواهید نشان UL را روی محصولات مستقل خود دریافت کنید، باید مهر تأیید فهرست شده UL را دریافت کنید.

 

UL لیست شده به چه معناست؟

احتمالاً قبلاً بارها عبارت UL Listed را شنیده اید. حتی اگر این کار را نکرده باشید، به احتمال زیاد مهر را تشخیص خواهید داد. حتی اگر قبلاً از معنای آن مطمئن نبودید، نماد UL Listed امروزه در بخش وسیعی از کالاهای مصرفی نشان داده شده است.

بنابراین UL Listed به چه معناست و چه تفاوتی با UL Recognized دارد؟ چه سودی برای کسب و کار شما دارد؟ تفاوت اصلی در خود گواهینامه نیست. بلکه در چه نوع محصولی گواهی می شود و چه تاثیری بر مصرف کننده می گذارد.

همانطور که در بالا آموختیم، تشخیص UL برای اجزا و UL Listed برای محصولات مستقل است. در حالی که هر دو مجموعه ای از استانداردهای صنعت را تضمین می کنند، برای محصولات مختلف و در ظرفیت های مختلف استفاده می شوند. به همین دلیل است که UL Listed برای اکثر مردم بسیار قابل تشخیص است زیرا ایمنی محصولات آماده مصرف کننده را تضمین می کند که سپس وارد بازار می شوند.

آزمایش های بسیار بیشتری در صدور گواهینامه UL Listed انجام می شود. مهر و موم فهرست شده UL به این معنی است که محصول توسط UL مطابق با استانداردهای ایمنی و پایداری شناخته شده ملی آزمایش شده است. علاوه بر این، مشخص شده است که بدون خطر قابل پیش بینی آتش سوزی، شوک الکتریکی در محیط بخش 2 است. محیط تقسیم 2 به منطقه ای اطلاق می شود که در آن از غلظت های قابل اشتعال استفاده می شود.

به عبارت دیگر، تاییدیه UL Listed ایمنی و طول عمر بسیاری از اقلام خانگی را در شرایط فرسودگی و پارگی معمولی با استفاده روزمره تضمین می کند. این به نفع مصرف کننده و کسب و کار تولید کننده محصول است. این به دلیل شهرت ایمنی UL و مسئولیت پذیری ذاتی نام تجاری شما هنگام استفاده از لوگوی فهرست شده UL است.

ul-listed-and-ul-Recognized

CE چه تفاوتی با گواهینامه های UL دارد؟

حتی اگر با UL آشنا نباشید، ممکن است لوگوهای مشابه دیگری را در کشورهای دیگر دیده باشید. به عنوان مثال، CE یک سازمان مشابه در اتحادیه اروپا است که استانداردهایی را برای الکترونیک رایج تعیین می کند. CE مخفف Comformité Européenne است که در فرانسه به معنای "انطباق اروپایی" است. CE مشابه UL است، تفاوت اصلی در کشوری است که در آن تولید و فروخته می شود.

مانند UL، CE به شرکت‌ها مزیتی می‌دهد که می‌توانند در هر نقطه از اتحادیه اروپا بفروشند، در حالی که می‌توانند آرم CE را به همان شیوه به بازار عرضه کنند. به این دلایل، بسیاری از شرکت‌ها برای گسترش ظرفیت‌های بازاریابی خود، گواهینامه CE را دریافت می‌کنند.

چرا گواهی UL دریافت کنید یا محصولات UL را بخرید؟

چرا گواهینامه و شناخت UL جذاب برای کسب و کار است؟ UL بیش از یک قرن را صرف ساخت شهرت و تحریک حس اعتماد کرده است. هنگامی که یک مصرف کننده تمبر UL تایید در یک محصول را می بیند، احتمالا در مورد خرید آن بهتر خواهد شد.

برای مثال، اگر شخصی در حال خرید یک قطع کننده مدار یا کنتاکتور جدید است، گواهینامه UL ممکن است تصمیم او را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر دو محصول یا خدمات یکسان در کنار یکدیگر باشند و یکی از گواهینامه ها باشد و یکی نیست، کدام یک از شما احتمالا انتخاب می کنید؟ نشان داده شده است که علامت UL می تواند یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای کسب و کار باشد، و بسیاری از آنها تلاش می کنند تا محصولات خود را تایید کنند. آرم UL باعث آرامش مصرف کننده می شود و کسب و کار مهر و موم عمومی را تایید می کند.

هنگامی که ما به عقب برگردیم و از جنبه های بازاریابی گذشته نگاه کنیم، به طور گسترده ای درک می شود که ماشین ها نیروی حیاتی هر کسب و کار است. اقدامات لازم برای محافظت از این سرمایه گذاری و افرادی که از آن استفاده می کنند، برای موفقیت بلند مدت یک شرکت ضروری است. بسیاری از صنایع حتی شروع به طراحی محصولات جدید در اطراف استانداردهای ایمنی UL کرده اند.

گواهینامه UL برای آرامش ذهن

گواهینامه UL به شرکت اجازه می دهد تا استانداردهای ایمنی خود را نوآوری کند و خود را با بهترین شیوه های صنعت همسو کند. داشتن گواهینامه UL نشان دهنده تعهد کسب و کار به ایمنی مصرف کننده و همچنین کیفیت محصولات آنها است.

یکی دیگر از هشدار های مهم گواهینامه UL برای اهداف بیمه و امنیت مشتری است. در واقع، UL توسط ویلیام هنری مریل، جونیور تاسیس شد، در حالی که او در نمایشگاه جهانی شیکاگو 1890 کار می کرد تا خطرات آتش را به دست آورد. در حالی که او آنجا بود، او ایده خود را به بیمه نامه های بیمه برای تشکیل یک آزمایشگاه آزمایش الکتریکی ارائه کرد. اتحادیه بیمه غربی و انجمن تحت تأسیسات Chicago تصمیم گرفتند تا ایده خود را تامین کنند و شکل گرفتند که چه چیزی به آزمایشگاه تحت نظارت تبدیل می شود. چرا این مهم است؟ اگر، می گویند، یک بازرس تعیین می کند یک آتش سوزی ناشی از یک قطع کننده مدار است که گواهی نشده است، یک شرکت بیمه می تواند تصمیم به انکار این ادعا را رد کند. به همین دلیل تنها، بسیاری از مصرف کنندگان محصولات گواهی شده را انتخاب می کنند، نه فقط برای لوازم بزرگ، بلکه برای آنهایی که کوچک و همچنین شارژرهای لپ تاپ و تلفن همراه هستند. گواهینامه UL یک لایه حفاظت و پاسخگویی را برای حوادث نیز اضافه می کند.

بدون شک داشتن آرم UL بر روی ماشین آلات یا محصول نهایی شما دارای اعتبار خاصی است. مهر و موم UL یک راه آسان برای ردیابی سریع محصولات و کسب و کار شما در بالای لیست مصرف کنندگان آگاه است.

در نهایت، از آنجا که UL یک سرویس شخص ثالث است، مصرف کنندگان محصولات شما می توانند اطمینان داشته باشند که مهر و موم UL یک محصول فروش سطحی نیست. در عوض، این یک نشانه واقعی از ایمنی و طول عمر موردی است. این شهرت نام تجاری شما را با داشتن یک شرکت صدور گواهینامه تاسیس شده در پشت آنچه که شما به فروش می رسانید محافظت می کند.

ul-certification

افکار نهایی

گواهینامه UL چیزی است که ما را در زندگی روزمره ما تاثیر می گذارد، اغلب به درجه ای عالی، بدون اکثر ما واقعا آن را می دانیم. UL در حدود 125 سال است که اطمینان از ایمنی و پاسخگویی محصولات الکتریکی در زندگی روزمره آمریکایی است.

فقط به این دلیل که یک محصول UL شناسایی و آزمایش نشده است، به این معنی نیست که به طور خود به خودی می سوزد. این به سادگی به این معنی است که عملکرد و ایمنی آن به طور مستقل مورد آزمایش قرار نگرفته و برای مطابقت با استانداردهای ایمنی تأیید نشده است.

بنابراین، بلافاصله تصور نکنید که محصولات شما فقط به دلیل نداشتن گواهینامه UL ایمن نیستند. با این حال، هرگز ایده بدی نیست که هنگام طراحی لوازم الکترونیکی و لوازم جدید، به دنبال گواهینامه UL باشید.

حتی اگر ممکن است برای کسب و کار شما کمی بیشتر هزینه کند یا زمان تست اضافی را بپردازد، UL می دهد صلح مصرف کننده از ذهن و نام تجاری افزایش بازاریابی بزرگ. در بلندمدت، گواهینامه های شخص ثالث از یک منبع مورد اعتماد فقط به کسب و کار شما کمک خواهد کرد. گواهینامه های UL توانایی اضافه کردن پاسخگویی را دارند و شهرت نام تجاری خود را در طول زمان افزایش می دهند.

امیدوارم، در حال حاضر شما احساس کمی بیشتر آشنا با لوگوی کم UL و ایده بهتر از آنچه که به معنی آن و چرا برای شما و کسب و کار شما مهم است. هنگامی که تولید کنندگان UL Certified آن را نشان می دهد تعهد مداوم خود را به ایمنی و کیفیت.

برای ارتقای خانه یا محل کار خود با قطعات و محصولات دارای گواهی UL آماده هستید؟ مجموعه کاملی از دستگاه‌ها، سوئیچ‌ها و سایر لوازم الکترونیکی ما را خریداری کنید یا همین امروز نمونه‌هایی را درخواست کنید!