ISO 18001 چیست؟

ISO 18001 استاندارد بین المللی سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت است. وضعیت ISO 18001 توسط نهادهای معتبر UKAS به سازمان هایی اعطا می شود که با موفقیت سیستم های مدیریت بهداشت و ایمنی را که الزامات استاندارد را برآورده می کنند، پیاده سازی کنند. گواهینامه ISO 18001 نشانه قوی این است که یک شرکت محیط کاری امنی را برای کارکنان خود فراهم می کند و این می تواند به مشتریان بالقوه و کارمندان بالقوه اعتماد ایجاد کند.

چرا به یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت نیاز دارم؟

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما قانوناً موظف هستید که یک محیط کاری امن برای کارمندان خود فراهم کنید. این بدان معنی است که هر کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که شما و کارکنانتان به دلیل چیزی در محل کار آسیب نبینید یا دچار بیماری نشوید.

پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت مطابق با ISO 18001 یک راه عالی برای اطمینان از اینکه از کارگران خود محافظت می کنید و به تعهدات قانونی خود عمل می کنید. یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت خوب همه احتمالات را پوشش می‌دهد و دائماً در حال تکامل است تا اطمینان حاصل شود که هر خطر جدید به محض ظهور در نظر گرفته می‌شود.

OHSAS 18001

چگونه می توانم گواهینامه ISO 18001 را دریافت کنم؟

اگر مایل به دریافت گواهینامه ISO 18001 هستید، ابتدا باید یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت را برنامه ریزی و پیاده سازی کنید که تمام الزامات این استاندارد را برآورده کند. هنگامی که سیستم مدیریت وارد عمل شد، باید توسط یک نهاد معتبر UKAS مورد ارزیابی قرار گیرد، که سپس تأیید می کند که شما معیارهای مربوطه را برآورده کرده اید و به وضعیت ISO 18001 رسیده اید.

برای اطمینان از اینکه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شما نیازهای خاص شرکت شما را برآورده می کند و در اولین تلاش به گواهی ISO 18001 می رسد، ایده خوبی است که از یک مشاور با تجربه ISO 18001 کمک بگیرید. ما در NPT تجربه و تخصص لازم برای کمک به شما در برنامه ریزی و اجرای صحیح یک سیستم مدیریت مطابق با ISO را داریم - حتی می توانیم به شما کمک کنیم تا از طریق یک سازمان ثبت شده در UKAS تأییدیه دریافت کنید.

مزایای گواهینامه بهداشت و ایمنی

کاهش هزینه های عملیاتی زمان کمتر به دلیل حوادث و بیماری و هزینه های کمتر از هزینه های قانونی و غرامت به معنای صرفه جویی در پول است.

بهبود روابط با ذینفعان سلامت و دارایی کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان را در اولویت قرار دهید و مردم پاسخ خواهند داد.

الزامات قانونی درک کنید که چگونه الزامات قانونی و مقرراتی بر سازمان شما و مشتریان آن تأثیر می گذارد.

بهبود مدیریت ریسک حوادث احتمالی را شناسایی کنید و کنترل ها و اقداماتی را برای پایین نگه داشتن ریسک تا حد امکان، اجرا کنید و از کارکنان و مشتریان در برابر آسیب محافظت کنید.

مدارک تجاری اثبات شده راستی‌آزمایی مستقل در برابر یک استاندارد صنعتی شناخته‌شده در سطح جهانی، گویای این موضوع است.

رضایت مشتری و ایمنی با حفظ سلامت و دارایی آنها به طور مداوم نیازهای مشتری را برآورده کنید.

کسب و کار بیشتری با SSIP بدست آورید این استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی توسط طرح‌های ایمنی در تدارکات (SSIP) در صنعت ساخت‌وساز به رسمیت شناخته شده است.

مسئولیت اجتماعی شرکت پیاده سازی یک سیستم مدیریت ساختاریافته می تواند به نشان دادن CSR و فرهنگ سازمانی کمک کند.

iso-18001-benefits