از ما پرسیده می شود که آیا معمولاً آزمایش علامت الکترونیکی و علامت الکترونیکی یا آزمایش علامت CE برای محصولات خودرو مورد نیاز است یا خیر. سوال کلی که از ما پرسیده می شود این است که "چه استانداردهایی برای آزمایش یک محصول پس از فروش خودرو استفاده می شود". تمام محصولات الکترونیکی پس از فروش ESA نامیده می شوند. که مخفف سه حرفی برای 'Electronic Sub Assembly' است. نمونه‌هایی از یک زیرمجموعه الکترونیکی "ESA" شامل سرعت‌سنج‌های دیجیتال، تعویض دنده دیجیتال، و وسایل الکترونیکی مسابقه‌ای خودرو می‌شود. همچنین ممکن است شامل سایر وسایل الکترونیکی باشد که مستقیماً به دسته وسایل نقلیه یا CAN BUS متصل شده اند. همچنین لوازم الکترونیکی مصرفی مانند محصولات الکترونیکی پلاگین با سوکت فندک. کاربرد دستورالعمل‌ها، استانداردها، آزمایش‌ها و اعتبار/گواهی‌نامه مورد نیاز بستگی به محل کار معمولی محصولات مورد نظر دارد. و اینکه چگونه تا حدودی بر ایمنی راننده و سایر کاربران جاده تأثیر می گذارد.

e-mark

e-marking چیست؟

علامت الکترونیکی یک علامت اتحادیه اروپا برای وسایل نقلیه و اجزای خودرو مورد تایید فروخته شده در اتحادیه اروپا است. این یک علامت تأیید نوع است که توسط یک مرجع تأیید کننده ارائه می شود. مانند در بریتانیا (بریتانیا) توسط سازمان صدور گواهینامه خودرو (VCA). کشورهای دیگر دارای نهادهای صدور گواهی متفاوت هستند. شما نمی توانید خوداظهاری کنید و یک علامت الکترونیکی الصاق کنید. مرجع صدور گواهینامه پس از بازرسی و تایید انطباق، گواهی علامت گذاری الکترونیکی را صادر می کند. دستورالعمل برای نشان‌گذاری الکترونیکی «دستورالعمل کمیسیون 2004/104/EC، 14 اکتبر 2004» است. 

انطباق با پیشرفت فنی دستورالعمل شورای 72/245/EEC مربوط به تداخل رادیویی (سازگاری الکترومغناطیسی) وسایل نقلیه و اصلاح دستورالعمل 70/156/EEC در مورد تقریب قوانین کشورهای عضو مربوط به تایید نوع وسایل نقلیه موتوری و تریلرهای آنها».  شما نمی توانید خودرا اعلام کنید که مطابق با 2004/104/EC هستید.

E-marking چیست؟

E-mark یک علامت سازمان ملل برای وسایل نقلیه و اجزای خودروهای مورد تایید فروخته شده در اتحادیه اروپا است. و در برخی از کشورهای دیگر تحت مقررات 10 UN-ECE. مقررات 10 جایگزین «دستورالعمل سازگاری الکترومغناطیسی خودرو» 2004/104/EC (AEMCD) در نوامبر 2014 شد. در نظر گرفته شده برای ترویج تجارت آزاد در سراسر اتحادیه اروپا و منطقه EEA گسترده تر. هر ESA اصلی یا پس از فروش یا بخشی از خودرو قبل از فروش باید تأیید شود. این مقررات حاوی یک نمودار جریان است تا به تعیین اینکه آیا ESA در محدوده آن قرار می‌گیرد یا خیر. دستگاه های کاملاً غیرفعال مانند شمع ها، کابل ها و آنتن های غیرفعال مستثنی هستند. بعلاوه، تجهیزاتی که فقط زمانی کار می کنند که وسیله نقلیه بی حرکت باشد، یعنی. خودروهای ساکن با ترمز دستی نیز معاف هستند. معمولاً محصولاتی که به سیم‌کشی وسایل نقلیه وصل نمی‌شوند معمولاً مستثنی می‌شوند. همراه با مواردی که از طریق یک رابط استاندارد از قبل تایید شده متصل می شوند. سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی قابل شارژ (REESS) یا معمولاً به عنوان سیستم‌های شارژ شناخته می‌شوند. در نظر گرفته شده برای تامین انرژی برای نیروی محرکه الکتریکی خودرو نیز در محدوده مقررات است.

لوگوی e-Mark چیست و بعد از E لوگو چه عددی است؟

E_mark   

گواهینامه اتحادیه اروپا (به آن EC گفته می شود)، علامت الکترونیکی: e-Mark بر اساس دستورالعمل اتحادیه اروپا است و یک علامت گواهی ایمنی است. که کمیسیون اروپا از کشورهای عضو می‌خواهد که آن را روی وسایل نقلیه موتوری، قطعات و سیستم‌ها اعمال کنند. لوگوی e-Mark یک قاب مستطیل شکل است. این شماره، شماره کشور اتحادیه اروپا یا ایالتی است که تأیید را صادر کرده است. اگر یک کشور تأییدیه را صادر کند، برای سایر کشورهای عضو کافی تلقی می شود.

کدهای کشور/ایالت به شرح زیر است: e1 – آلمان، e2 – فرانسه، e3 – ایتالیا، e4 – هلند، e5 – سوئد، e6 – بلژیک، e7 – مجارستان، e8 – جمهوری چک، e9 – اسپانیا، e11 – بریتانیا، e12 – اتریش، e13 – لوکزامبورگ، e17 – فنلاند، e18 – دانمارک، e19 – رومانی، e20 – لهستان، e21 – پرتغال، e23 – یونان، e24 – ایرلند، e26 – اسلوونی، e27 – اسلواکی، e29 – استونی ، e32 – لتونی، e34 – بلغارستان، e36 – لیتوانی، e49 – قبرس جنوبی، e50 – مالت.

نشان E-Mark چیست و بعد از E لوگو چه عددی است؟

E-MARK

گواهی کمیسیون اقتصادی اروپا (به نام ECE، آژانس سازمان ملل متحد)، E-Mark: E-Mark مقرراتی است که توسط کمیسیون اقتصادی اروپا (به نام ECE) صادر می شود. لوگوی E-Mark یک قاب مدور است. این شماره، شماره کشور اتحادیه اروپا یا ایالتی است که تأیید را صادر کرده است. اگر یک کشور تأییدیه را صادر کند، برای سایر کشورهای عضو کافی تلقی می شود.

کدهای کشور/ایالت به شرح زیر است: E1 – آلمان، E2 – فرانسه، E3 – ایتالیا، E4 – هلند، E5 – سوئد، E6 – بلژیک، E7 – مجارستان، E8 – جمهوری چک، E9 – اسپانیا، E10 – یوگسلاوی، E11 – بریتانیا، E12 – اتریش، E13 – لوکزامبورگ، E14 – سوئیس، E16 – نروژ، E17 – فنلاند، E18 – دانمارک، E19 – رومانی، E20 – لهستان، E21 – پرتغال، E22 – فدراسیون روسیه، E23 – یونان، E24 – ایرلند، E25 – کرواسی، E26 – اسلوونی، E27 – اسلواکی، E28 – بلاروس، E29 – استونی، E31 – بوسنی و هرزگوین، E32 – لتونی، E34 – بلغارستان، E37 – ترکیه، E40 – مقدونیه، E42 – اروپا جامعه، E43 - ژاپن، E45 - استرالیا، E46 - اوکراین، E47 - آفریقای جنوبی.

آیا محصول من به CE و e-marking/E-marking نیاز دارد؟

 

فقط در صورتی که محصول در محدوده 2004/104/EC یا مقررات 10 و همچنین قابل اجرا بودن CE باشد. محصولاتی که می توانند در خارج از خودرو استفاده شوند نیاز به تست CE دارند (مگر اینکه از آزمایش CE EMC معاف باشند). یک مثال کلاسیک از این وضعیت می تواند یک شارژر ماشین تلفن همراه و یک تلفن همراه باشد. تلفن همراه به طور خاص برای استفاده در خودرو در نظر گرفته نشده است. نیاز به آزمایش CE فقط تحت دستورالعمل تجهیزات رادیویی (RED). در حالی که کیت ماشین برای استفاده معمولی در خودرو در نظر گرفته شده است و ممکن است به تست EN 50498 یا حتی علامت گذاری الکترونیکی یا علامت گذاری الکترونیکی نیاز داشته باشد. اگر می تواند کنترل وسیله نقلیه یا سایر کاربران جاده را از طریق سیستم های الکتریکی وسیله نقلیه تحت تأثیر قرار دهد.

اگر محصول قبلاً دارای علامت CE باشد، آیا می‌توانیم با 2004/104/EC یا مقررات 10 مطابقت داشته باشیم؟

اگر محصول قبلاً دارای علامت CE است، به دستورالعمل‌های قابل‌اجرای فهرست‌شده درست مانند دستورالعمل EMC، دستورالعمل تجهیزات رادیویی. و این محصول مربوط به ایمنی نیست، ممکن است به شما اجازه دهد آن را برای نصب در خودرو اعلام کنید. برای علامت گذاری الکترونیکی لطفاً به بند 3.2.9 2004-104-EC مراجعه کنید. با این حال، هنوز نمی‌توانید محصول را علامت‌گذاری الکترونیکی کنید، این کار فقط توسط یک نهاد گواهی‌دهنده همانطور که قبلاً ذکر شد انجام می‌شود. برای علامت‌گذاری الکترونیکی لطفاً به مقررات 10 (نسخه 10.5)، بخش 3.29 مراجعه کنید. این بند بیان می‌کند: "قطعاتی که به عنوان تجهیزات پس از فروش فروخته می‌شوند و برای نصب در وسایل نقلیه موتوری در نظر گرفته شده‌اند، اگر به عملکردهای مرتبط با ایمنی مرتبط نباشند، نیازی به تایید نوع ندارند".

چه چیزی ایمنی مرتبط با ESA را تعریف می کند؟

اساساً این محصول نمی تواند بر کنترل وسیله نقلیه یا سایر کاربران جاده توسط راننده تأثیر بگذارد.

اگر محصول شما مربوط به ایمنی باشد چه؟

آزمایش ایمنی اضافی و همچنین تأیید کامل علامت گذاری الکترونیکی یا نوع E-marking، در صورتی که ESA نصب شده در یک وسیله نقلیه می تواند بر کنترل وسیله نقلیه توسط راننده تأثیر بگذارد. بنابراین خوداظهاری مبتنی بر ESA غیر مرتبط با ایمنی اعمال نمی شود. انواع اثراتی که ممکن است باعث اختلال در کنترل خودرو توسط راننده شود ممکن است شامل موارد زیر باشد: ترمز ABS، چراغ های ترمز، چراغ های جلو، نشانگرها، اختلالات بصری یا صوتی مانند صداهای بلند زنگ هشدار، چراغ های داشبورد چشمک زن یا نشانگرها.

E-MARK certification

تست محصول مرتبط با ایمنی برای علامت گذاری الکترونیکی

به منظور دریافت تست علامت الکترونیکی برای سیستم های مرتبط با ایمنی، آزمایش باید تایید شود. ابتدا مشخص کنید که آیا تست علامت الکترونیکی و علامت الکترونیکی یا تست علامت CE قابل اجرا است یا خیر. برای ادامه، به یک برنامه آزمایشی نیاز دارید. این باید به یک نهاد گواهی کننده مانند VCA ارسال شود. طرح آزمون باید شامل انتخاب بدترین حالت برای کاهش تست همراه با اطلاعات استاندارد طرح تست EMC باشد. پس از تایید طرح تست، تست می تواند انجام شود. هر آزمایشگاهی را که انتخاب کنید، برای انجام آزمایش نیاز به تاییدیه دارند. یا یک نماینده نهاد گواهی کننده مانند یک شاهد مجاز VCA داشته باشید. اگر آزمایش در EMC Bayswater انجام شود، این امر معمولاً توسط ما یا آزمایشگاه آزمایش انجام می شود.

استانداردهای CE که در مورد محصولات خودرویی اعمال می شود که در محدوده علامت گذاری الکترونیکی یا E-marking قرار نمی گیرند؟

اگر محصول به‌عنوان علامت‌گذاری الکترونیکی یا E-marking طبقه‌بندی نشده باشد، ممکن است برای اعمال EN 50498: 2010 قابل اجرا باشد. یعنی سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) - استاندارد خانواده محصول برای تجهیزات الکترونیکی پس از فروش در وسایل نقلیه. اگر محصول حاوی هر گونه دستگاه ارتباطی بی سیم باشد، ممکن است دستورالعمل تجهیزات رادیویی (RED) اعمال شود.

مقررات UN-ECE 10 - انطباق با RCM برای استرالیا

طبق لیست استانداردهای اجباری ACMA EMC برای استرالیا. UN ECE R10 - مقررات یکسان در مورد تأیید وسایل نقلیه با توجه به سازگاری الکترومغناطیسی اکنون فهرست شده است (ردیف 60). بنابراین این استاندارد می تواند در صورت قابل اجرا بودن قابل اعمال باشد. مطابق با استانداردهای EMC، قابلیت کاربرد از طریق عملکرد اصلی محصول و محیط استفاده مورد نظر تعیین می شود. برای استرالیا، تست ایمنی و تست هارمونیک و فلیکر لازم نیست.