همانطور که می دانید اهمیت استاندارد ایزو برای بسیاری از کسب و کارها دارای اهمیت ویژه ای می باشد و اکثر صاحبان کسب و کار به دنبال استانداردسازی کسب و کار خود می باشند تا بتوانند در کار خود موفق باشند. ما دراین مقاله قصد داریم تا کاربرد گواهینامه ایزو برای شرکت های پتروشیمی را بیان کنیم . پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

استاندار ایزو29001

یکی از شرکت های بزرگ که نیاز اساسی به دریافت استاندارد ایزو دارد، شرکت های پتروشیمی نفت و گاز می باشد. با توجه به حساس بودن کار در این حیطه و برای حفظ امنیت و رونق کسب و کار در زمینه نفت و گاز ، باید از استانداردهای مختلف استفاده نمایند. یکی از این گواهینامه ایزو 29001 می باشد.در واقع  ایزو29001 مرتبط ترین و تخصصی ترین استاندارد در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی می باشد.این گواهینامه با عنوان گواهینامه مدیریت کیفیتدر صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی کاربرد دارد.

با توجه به نیاز خاص صنایع پتروشیمی در توانمندسازی و تکرارپذیری فرآیندهای موثر در مشخصه‌های عملکردی محصول و و تعادل این فرآیندها با شرایط محیطی سازمان، استاندارد ایزو 290001 تأکیدی مضاعف براهم موضوعات مطرح در این نوع سازمان‌ها نموده ‌است. برخی از موضوعات مورد تأکید این استاندارد به شرح زیر می‌باشد:

  • آموزش تخصصی کارکنان و تأمین‌کنندگان
  • نظم و نظافت محیط کار
  • توجه به مشخصه‌های فنی در کلیه مراحل پدیدآوری محصول
  • ثبت دانش فنی در مراحل طراحی
  • توجه به گستره زنجیره تأمین

 

 

گواهینامه ایزو 9001

گواهینامه ایزو 9001 بعنوان استاندارد مدیریت کیفیت و برای همه کسب و کارها کاربرد دارد.این گواهینامه به همراه استانداردهای ایزو45001 و ایزو 14001 می تواند بسیار پرکاربردتر باشد. لازم به ذکر است که در حال حاضر گواهینامه ایزو 9001 در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ، بسیار مناسب می باشد. برای دریافت گواهینامه های مورد نظر می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

گواهینامه ایزو 14001

این گواهینامه جهت رفع آلایندگی و مناسب با استاندارد بین المللی محیط زیست می باشد. ازاینرو می تواند برای صنعت پتروشیمی بسیار مفید و الزامی به حساب آید. زیرا این صنعت جزو صنایع پرخطر برای محیط زیست به حساب می آید که با کسب استانداردهای لازم ، این مشکل براحتی قابل حل می باشد.گواهینامه ایزو 14001 جزو پرکاربردترین استانداردها به شمار می رود.

 

گواهینامه ایزو 45001

گواهینامه ایزو 45001 یکی دیگر از استانداردها ضروری برای صنعت پتروشیمی و نفت و گاز به حساب می آید. استاندارد ایزو 45001 بعنوان سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت کاربرد دارد.و یک استاندارد جهانی و بسیار معتبر می باشد.این گواهینامه صرفا به این دلیل ایجاد شده است تا یک محیط کاری ایمن و سالم برای کارکنان کسب و کار موردنظر که از این استاندارد استفاده می کنند ، ایجاد شود.

 

گواهینامه HSE

HSE به معنی سیستم مدیریت ایمنی  و محیط زیست می باشد. این استاندارد بسیار مهم و کاربردیست و برای پیشگیری و کاهش خطرات احتمالی و ارزیابی دقیق ریسک ایجاد شده است. از اینرو برای صنعت پیتروشیمی و نفت و گاز ، می تواند بهترین گزینه باشد.این گواهینامه در سطح کیفی بسیار بالا و در حد جهانی و بین المللی ارائه می شود.بعبارت دیگر گواهینامه HSE ادغام شده دو استاندارد ایزو 14001 و ایزو 45001 می باشد