بخش 0: مقدمه


این بخش به معرفی هدف، اصول و مفاهیم کلیدی استاندارد، از جمله تفکر مبتنی بر ریسک و رویکرد فرآیندی می پردازد. بیشتر بدانید:

بخش 00: مقدمه

    هفت اصل کیفیت

بخش 1: محدوده


این بخش محدوده استاندارد 9001:2015 را تعریف می کند. به طور خلاصه، دامنه شامل تعیین الزامات برای یک QMS هر سازمانی است. بیشتر بدانید:

    بخش 01: محدوده ISO 9001:2015

بخش 2: مراجع هنجاری


استاندارد پشتیبانی که در ISO 9001:2015 ارجاع شده و برای کاربرد آن ضروری است، ISO 9000:2015 است که اصطلاحات و اصول را پوشش می دهد. این استاندارد و سایر استانداردهای پشتیبان سری 9000 را تشکیل می دهند.

بیشتر بدانید: استانداردهای پشتیبانی ISO 9001

بخش 3: اصطلاحات و تعاریف


اصطلاحات مورد استفاده در سراسر این استاندارد مستقیماً از ISO 9000:2015، سیستم های مدیریت کیفیت - مبانی و واژگان آمده است.

بخش 4: زمینه سازمان


هنگامی که سیستم راهنمای کیفیت (QMS) خود را پیاده‌سازی می‌کنید، اولین گام برای الزامات ISO 9001 این است که اهداف و نیت کسب‌وکار خود را به طور متفکرانه با QMS هماهنگ کنید. تعیین مسائل خارجی و داخلی، نیازها و انتظارات طرف های ذینفع، دامنه سیستم مدیریت کیفیت و فرآیندهای آن. بیشتر بدانید:

بخش 04: زمینه سازمان

 

    فرآیندها، رویه ها و دستورالعمل های کاری ISO 9001
    محدوده سیستم مدیریت کیفیت
        مستثنیات و الزامات ISO 9001:2015
    طرف های ذینفع مربوطه
    رویکرد فرآیندی چیست؟

بخش 5: رهبری


بخش 5 الزامات ISO 9001:2015 مسئولیت رهبری را پوشش می دهد. مدیریت ارشد باید رهبری و تعهد را از خود نشان دهد، یک خط مشی کیفیت را ایجاد و ابلاغ کند، و اطمینان حاصل کند که مسئولیت ها و اختیارات تعیین شده، اطلاع رسانی و درک شده است. بیشتر بدانید:

بخش 05: مسئولیت های رهبری

    مسئولیت ها و تعهدات رهبری
    خط مشی کیفیت

بخش 6: برنامه ریزی


بند 6 الزامات ISO 9001:2015 برنامه ریزی سیستم مدیریت کیفیت سازمانی را برای رسیدگی به ریسک ها، فرصت ها، تغییرات و اهداف کیفیت سازمانی پوشش می دهد. بیشتر بدانید:

بخش 06: برنامه ریزی برای سیستم مدیریت کیفیت

    ISO 9001:2015 مدیریت ریسک
    برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف کیفی

بخش 7: پشتیبانی


بند 7 الزامات ISO 9001:2015 منابع مورد نیاز برای QMS را پوشش می دهد: ارائه منابع، اطمینان از شایستگی و آگاهی کارکنان، و شامل اطلاعات مستند برای پشتیبانی از سیستم مدیریت کیفیت شما. بیشتر بدانید:

بخش 07: پشتیبانی از سیستم مدیریت کیفیت

    مدیریت منابع ISO 9001
    اطلاعات مستند ISO 9001:2015
        مواجهه با چالش مستندسازی سیستم ISO شما

بخش 8: عملیات


بند 8 فرآیندهای برنامه ریزی و کنترلی مورد نیاز برای برآوردن الزامات محصولات و خدمات (طراحی و توسعه، ارائه دهندگان خارجی، تولید و ارائه خدمات، انتشار محصولات و خدمات، خروجی های ناسازگار) را پوشش می دهد. بیشتر بدانید:

بخش 08: عملیات سیستم مدیریت کیفیت

    کنترل ارائه دهندگان خارجی
    شناسایی و ردیابی
    اشیاء، خروجی ها، محصولات و خدمات

بخش 9: ارزیابی عملکرد


ISO 9001 به QMS سازمان شما نیاز دارد تا سیستم مدیریت کیفیت شما را نظارت، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند. بیشتر بدانید:

بخش 09: ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت کیفیت

    رضایت مشتری
    بررسی مدیریت موثر
    حسابرسی داخلی ISO 9001
        حسابرسی بدون رویه

بخش 10: بهبود


الزامات ISO 9001:2015 برای بند 10 بر اساس بهبود مستمر است. فرصت هایی را برای بهبود انتخاب کنید، در برابر عدم انطباق ها اقدام کنید، اقدامات اصلاحی را در صورت لزوم اجرا کنید و سیستم مدیریت کیفیت خود را به طور مستمر بهبود بخشید. بیشتر بدانید:

بخش 10: بهبود سیستم مدیریت کیفیت

    پیشرفت متداوم
    عدم انطباق و اقدام اصلاحی
    تحلیل علت ریشه ای (RCA) چیست؟

منابع:

سازمان بین المللی استاندارد

آشنایی کامل با بند ها(متن) و الزامات استاندارد ISO 9001:2015 طاهامدیران عصر ماندگار