شرح


همه سازمان ها مشتری دارند و رضایت و نارضایتی آنها می تواند عواقب گسترده ای برای سازمان داشته باشد.

روشی که اکثر سازمانها نسبت به رضایت مشتری دارند ، واکنشی است ، عملکرد اصلی آنها واکنش به شکایات یا ادعاها است و اغلب آنها نمی توانند از آموزه های آموخته شده برای جلوگیری از نارضایتی در آینده استفاده کنند. 

مدیریت موثر از رضایت از مشتری برای مدت طولانی مهم است - رفاه مدت هر سازمان

استاندارد ISO 10004 را فراهم می کند هدایت برای سازمان در ایجاد فرآیندهای موثر برای نظارت بر و اندازه گیری رضایت مشتری است.

اندازه گیری  رضایت مشتریان خود   به شرکت اجازه می دهد نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد  ، که می تواند استراتژی های بهبودی را  که برای آن راحت تر است ترسیم  کند.

مشتری راضی یک سرمایه برای شرکت خواهد بود زیرا احتمالاً دوباره از خدمات یا محصولات شما استفاده خواهند کرد.

 

مزایای سازمان


شناسایی انتظارات مشتری.
تجزیه و تحلیل و نظارت بر رضایت مشتری.
نمونه هایی از اقدامات عملی برای اجرا
شناسایی فرصت های بهبود
رویکرد فعالانه نسبت به رضایت مشتری
درک مشتری را درک کنید
رضایت مشتری را افزایش دهید
اطلاعات بهبود یافته در مورد محصول و محدودیت های آن
راهنمایی برای پاسخگویی به انتظارات و نیازهای مشتری
افزایش اعتماد مشتری
افزایش وفاداری مصرف کننده ، مشتری و کاربر
بیشتر مشتریان جدیدی که از طریق ارتباط دهان به دهان ، مراجع از مشتریان راضی ، ...
کمتر شکایت و ادعا می شود 
چهره و شهرت بهتر شرکت
تمایز مشخص شرکت نسبت به رقبا
مزایای سازمان
مدیریت بهتر رضایت مشتری.
اطمینان مشتری بزرگتر . اطلاعات به دست آمده از نظارت و اندازه گیری  رضایت مشتری به شناسایی فرصت های بهبود استراتژی های سازمان ، محصولات ، فرایندها و آنچه مشتریان برای ما ارزش قائل هستند کمک می کند و به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید از ما خرید کنید.
مشتری مداری. با تجزیه و تحلیل  رضایت مشتری ، ما نیازها و انتظارات آنها را خواهیم شناخت. اندازه گیری و تجزیه و تحلیل رضایت مشتری منبع بزرگی از اطلاعات برای طراحی و نوآوری محصولات یا خدمات جدید است.
تفاوت واضح شرکت نسبت به رقبا.
بهترین تصویر و اعتبار شرکت .
ارائه دهندگان در یک محیط مشترک بیشتر و قابل پیش بینی است.
کارکنان ، درک آب و هوای بهتر برای کار خانگی، توسط شکایت ادامه از مصرف کنندگان، کاربران و مشتریان تحت فشار