درباره سازمان بین المللی استاندارد سازی


سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) بزرگترین توسعه دهنده استاندارد بین المللی داوطلبانه در جهان است. استانداردهای آنها راه حل ها و بهترین روش ها را برای تقریباً انواع فناوری ها و مشاغل ارائه می دهد و به شرکت ها و سازمان ها کمک می کند تا ضمن محافظت از مصرف کنندگان و کره زمین ، عملکرد را افزایش دهند.

استانداردهای آنها که از طریق اجماع جهانی توسعه یافته اند ، از بین بردن موانع تجارت بین الملل است. برخی از استانداردهای شناخته شده شامل ISO 9001 (کیفیت) ، ISO 14001 (محیط) و ISO 27001 (مدیریت امنیت اطلاعات) است.

 

گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست چیست؟


این استاندارد به مشاغل اجازه می دهد تا EMS ایجاد کنند که به آنها در کاهش ضایعات ، بهبود بهره وری منابع و کاهش هزینه های مدیریت پسماند کمک خواهد کرد.

ISO 14001 استاندارد بین المللی سیستم های مدیریت محیط زیست (EMS) است. توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) برای کمک به مشاغل و سازمان های دیگر در کاهش تأثیرات زیست محیطی آنها طراحی شده است.

هر مشاغل ، از هر اندازه و در هر بخش می تواند چارچوب ISO 14001 را پیاده سازی کند و برای صدور گواهینامه برنامه مدیریت محیط زیست خود اقدام کند. این باعث می شود ISO 14001 یکی از محبوب ترین استاندارد ها در جهان باشد.

 

چرا باید گواهینامه ISO 14001 دریافت کنید؟


با اثبات اینکه محصول یا خدمات شما انتظارات حفاظت از محیط زیست مشتریان را برآورده می کند ، دریافت گواهینامه ISO 14001 می تواند ابزاری مفید برای افزایش اعتبار باشد. و برای برخی صنایع ، صدور گواهینامه ممکن است یک شرط قانونی یا قراردادی باشد.

 

مزایای اصلی گواهینامه ISO 14001: 2015

 

  1. صرفه جویی در هزینه - به ویژه در مدیریت منابع ، اتلاف و انرژی
  2. کارآیی را بهبود ببخشید - در کل چرخه عمر محصول خود برای کاهش تأثیرات زیست محیطی
  3. اعتبار شرکت خود را ارتقا دهید - کمک به کسب مشتریان جدید
  4. کمیت ، نظارت و کنترل - تأثیرات زیست محیطی در حال انجام عملیات شما
  5. اطمینان از انطباق - با قوانین زیست محیطی برای جلوگیری از جریمه و پیگرد قانونی

چگونه می توان یک سازمان صدور گواهینامه را انتخاب کرد؟


برای سازمان های انگلستان ، تأیید ISO 14001 در هنگام تأیید توسط یک سازمان صدور گواهینامه معتبر UKAS که به طور مستقل سازمان شما را حسابرسی می کند و گواهینامه ISO 14001 را به شما ارائه می دهد ، در بالاترین حد خود قرار دارد. می توانید نهادهای بین المللی قابل مقایسه را از طریق انجمن بین المللی اعتبار سنجی پیدا کنید.

  • چندین نهاد صدور گواهینامه را ارزیابی کنید.
  • بررسی کنید که سازمان صدور گواهینامه معتبر است یا خیر و از استاندارد مربوطه CASCO استفاده می کند
  • اعتباربخشی اجباری نیست ، اما تأیید مستقل صلاحیت را فراهم می کند.