اخبار ISO، آموزش ISO و تهیه مستندات ISO

کمک به سازمان ها در پیاده سازی ISO، اخذ گواهینامه ISO و تهیه مستندات ISO

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

DIN EN ISO 20345 برای کفش های ایمنی شما چه معنایی دارد؟

هر کفش ایمنی برای مطابقت با استاندارد اروپایی EN ISO 20345:2011 باید الزامات اولیه خاصی را داشته باشد. کفش‌های دارای تجهیزات حفاظتی با این استاندارد همیشه باید ویژگی‌های زیر را تضمین کنند: کلاه پا (200 ژول) و زیره مقاوم در برابر روغن و بنزین.

اگر یک کفش کار دارید که فقط استاندارد EN ISO 20345 را دارد، یک کفش ایمنی SB دارید. فقط در این کلاس امنیتی SB ممکن است ناحیه پاشنه نیز باز باشد.

 اگر کفش ایمنی شما سایر الزامات را نیز برآورده می‌کند، بر اساس کلاس‌های ایمنی مختلف نام‌گذاری می‌شود.

iso-20345-استاندارد-کفش-ایمنی

اطلاعات اضافی برای استانداردها

A: آنتی استاتیک

C: رسانایی

E: جذب انرژی در ناحیه پاشنه پا

P: زیره میانی ضد سوراخ شدن

CI: عایق سرما

HI: عایق حرارتی

FO: زیره مقاوم در برابر روغن و بنزین

HRO: رفتار در تماس با گرما

SRA: مقاومت در برابر لغزش (کاشی و سرامیک / مواد شوینده)

SRB: مقاومت در برابر لغزش (کف فولادی/گلیسیرین)

SRC: SRA و SRB هر دو برآورده شده اند

WR: ضد آب بودن کل کفش

WRU: رویه کفش ضد آب

DGUV: کفش ایمنی ارتوپدی

کدام کفش ایمنی برای کدام شرایط کاری مناسب است؟

شرایط کاری شما تعیین کننده خطراتی است که در کار روزمره در معرض آن هستید. با توجه به این شرایط، باید استانداردهای مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، کفش‌های ایمنی ضد آب استاندارد EN ISO 20345 در S2 یا S3 برای فعالیت‌های خارج از منزل توصیه می‌شوند. بسته به محیط کار، صنعتگری که فقط در داخل خانه کار می کند ممکن است کفش S1P بپوشد در حالی که همکارش ممکن است با رطوبت بالا مواجه شود، اما همچنان باید کفش S3 را انتخاب کند.

چگونه می توانید استاندارد ایمنی کفش های ما را تشخیص دهید؟

یک کفش ایمنی از محدوده ما با کلاس ایمنی مربوطه، به دنبال سایر استانداردها و نام مدل آن شناسایی می شود.

S3: زیره میانی مقاوم در برابر نفوذ، زیره پروفیلی، محافظ انگشت پا، ضد آب

SRC: ضد لغزش در کف سرامیک با آب و مواد شوینده و کف فولادی با گلیسیرین

HRO: زیره کفش مقاوم در برابر حرارت تا دمای تماس 300 درجه

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید بلاگ

استاندارد ISO 10668 در ارزیابی برند چیست؟

در سال 2010، سازمان بین المللی استاندارد (ISO) ISO 10668: ارزش گذاری برند را منتشر کرد تا به کسب و کارها کمک کند ارزش برندهای خود را به طور مداوم و دقیق اندازه گیری کنند. در این مقاله مروری بر ISO 10668 و راهنمای آن در مورد ارزش گذاری برند ارائه می دهیم.

ISO 10668: ارزش گذاری برند چیست؟

ISO 10668: ارزش گذاری برند یک استاندارد بین المللی برای اندازه گیری ارزش برند است. الزامات ارزش گذاری نام تجاری مطابق با ISO را مشخص می کند، چارچوبی را برای ارزیابی (شامل رویه ها و روش ها) ارائه می دهد و روش هایی را برای گزارش نتایج نشان می دهد.

 ISO 10668 را می توان برای ارزیابی های برند برای اهداف مختلف، از جمله حسابداری، گزارشگری مالی، برنامه ریزی مالیاتی و انطباق، پشتیبانی دعاوی قضایی و صدور مجوز اعمال کرد.

هدف از استاندارد ارزش گذاری برند ISO چیست؟

هدف ISO 10668 ارائه یک رویکرد ارزشیابی برند سازگار و قابل اعتماد است که می تواند در همه انواع برندها - بزرگ یا کوچک - اعمال شود. محلی، ملی یا بین المللی

چرا ارزش گذاری برندها مهم است؟

برندها دارایی های نامشهود مهمی هستند زیرا باعث می شوند یک تجارت برای مشتریان قابل تشخیص باشد. این امر باعث وفاداری می شود و قیمت های بالاتری را برای اقلام مارک دار امکان پذیر می کند.

دلیل اهمیت ارزش گذاری برند این است که اثبات مالی محکمی از ارزش یک برند برای یک کسب و کار ارائه می کند - که برای طیف گسترده ای از اهداف تجاری ضروری است.

در مقدمه ایزو 10668 آمده است: «دارایی های نامشهود به عنوان دارایی های با ارزش بالا شناخته می شوند. مسلماً با ارزش ترین اما کمتر شناخته شده دارایی های نامشهود برندها هستند.

ISO10668-ارزیابی-برند

ISO 10668: ارزش گذاری برند شامل چه مواردی است؟

الزامات کلی

ISO 10668 با الزامات کلی یک ارزیابی مطابق با ISO شروع می شود: شفافیت، اعتبار. قابلیت اطمینان؛ کفایت؛ عینیت؛ و پارامترهای مالی، رفتاری و قانونی.

الزامات خاص

در مرحله بعد، الزامات خاص ارزش گذاری برند را تشریح می کند. اینها عبارتند از: اعلام هدف; مفهوم ارزش / فرض و شناسایی برند. مهم است که هدف از ارزش گذاری اعلام شود، زیرا این امر می تواند بر جنبه های دیگر ارزش گذاری برند، مانند مفروضات ارزش گذاری، فرض یا مبنای ارزش، و نتیجه نهایی ارزیابی تأثیر بگذارد.

رویکردها و روش های ارزش گذاری

سپس این استاندارد رویکردهای مختلف ارزش گذاری و همچنین ملاحظات کلی در مورد رویکردهای ارزش گذاری برند را توضیح می دهد. سه رویکرد اصلی عبارتند از:

  • رویکرد درآمد - این زمانی است که ارزش برند بر اساس درآمد مورد انتظاری است که در طول عمر خود ایجاد می کند.
  • رویکرد بازار – این رویکرد ارزش را بر اساس مقدار معقولی که می‌توان انتظار داشت خریدار برای برند بپردازد، بر اساس داده‌های برندهای مشابه استوار می‌کند.
  • رویکرد هزینه - این زمانی است که ارزش نام تجاری بر اساس هزینه تکرار برند در زمان ارزیابی است.

مناسب‌ترین رویکرد برای اندازه‌گیری ارزش برند، به هدف ارزش‌گذاری برند، پیش‌فرض یا مبنای ارزش و ویژگی‌های برند بستگی دارد.

ورودی های ارزش گذاری لازم

این استاندارد به ارائه راهنمایی در مورد مفروضات و تحلیل های ارزش گذاری ادامه می دهد: 

  • داده های بازار و مالی
  • جنبه های رفتاری
  • جنبه های حقوقی
  • منبع یابی و استفاده از داده ها و مفروضات با کیفیت

گزارش نویسی

ISO 10668 همچنین الزامات محتوای گزارش ارزش گذاری برند مطابق با ISO و روش های مختلف برای گزارش نتایج ارزیابی برند را مشخص می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید بلاگ

ISO 10015:2019 - مدیریت شایستگی و توسعه افراد

در هسته آن، هر سازمان افرادی هستند که آن را تشکیل می دهند. نیروی کار در طول زمان شاهد تغییرات و گسترش صنعت، جغرافیا و عوامل مختلف دیگر بوده است، اما دانش و توانایی های پرسنل همیشه کار را هدایت می کند. با این کار، مدیریت شایستگی کلیدی است، به ویژه با توجه به اینکه نیروی کار جهانی، که نزدیک به 3.5 میلیارد نفر است، تقریباً نیمی از جمعیت را تشکیل می دهد. برای راهنمایی در این زمینه، ISO 10015:2019 – مدیریت کیفیت – دستورالعمل‌هایی برای مدیریت شایستگی و توسعه افراد، رویکردی را ارائه می‌دهد که می‌تواند برای نیروی کار در سراسر جهان اعمال شود.

مدیریت کیفیت و ISO 10015:2019

یک "شخص شایسته" در استانداردهای همه صنایع ذکر شده است. به طور خاص، در سری استانداردهای ISO 9000، افراد شایسته و فرهنگی که رشد را تقویت می کند، به ایجاد یک سیستم مدیریت کیفیت کمک می کند.

از آنجایی که عملکرد سازمان از صلاحیت کسانی که از آن استفاده می کنند، مدیریت مهارت های موفقیت آمیز و فرآیندهای سیستماتیک کاربردی آن در سراسر سازمانی، تیم و سطح فردی می توانند به سازمان ها کمک کنند تا بتوانند توانایی های خود را بهبود بخشند و نتایج استراتژیک خود را برآورده کنند.

توسعه شایستگی با یکی دیگر از مفاهیم مهم مدیریت کیفیت مرتبط است: مدیریت افراد. همانطور که در مقدمه ایزو 10015:2019 بیان شد، "توسعه افراد بخشی از مدیریت شایستگی است و افراد شایسته نیاز به توسعه دارند." آنها با هم به افزایش قابلیت های سازمان برای ایجاد و ارائه ارزش کمک می کنند. ISO 10015:2019 با کار با هر دو این زمینه، دستورالعمل هایی را برای سازمان برای ایجاد، پیاده سازی، نگهداری و بهبود سیستم هایی برای مدیریت شایستگی و توسعه افراد ارائه می دهد. هدف این سیستم ها در نهایت تأثیر مثبت بر نتایج مربوط به انطباق محصولات و خدمات و نیازها و انتظارات طرف های ذینفع مربوطه است. 

این سند برای همه سازمان ها صرف نظر از نوع یا اندازه آنها قابل اجرا است. الزامات خانواده ISO 9000 یا سایر استانداردها را به آن اضافه، تغییر یا اصلاح نمی کند.

iso-10015

تغییرات در ISO 10015:2019

با این حال، تغییر عمده در ISO 10015:2019 نشان دهنده همسویی نزدیکتر با استانداردهای ISO 9000 است. به‌علاوه، به‌روزرسانی‌های انجام‌شده برای این استاندارد، که ویرایش اول همان استاندارد بین‌المللی را از سال 1999 بازبینی می‌کند، به شفاف‌سازی مدیریت شایستگی کمک می‌کند و از سازمان‌ها حمایت می‌کند تا نیازهای شایستگی خود را در فواصل زمانی برنامه‌ریزی‌شده تعیین کنند.

PERSIAN

ISO 10015:2019 – مدیریت کیفیت – دستورالعمل هایی برای مدیریت شایستگی و توسعه افراد در فروشگاه اینترنتی ANSI موجود است. کاربران قبلی این استاندارد ممکن است به ISO 10015:2019 Plus Redline علاقه مند باشند، که هم با سند استاندارد بین المللی و هم نسخه قرمز آن ارائه می شود که به وضوح این تغییرات را ذکر می کند.

ISO 10015:2019 و استانداردهای مرتبط

از آنجایی که این استاندارد به استانداردهای مدیریت کیفیت مشابه مربوط می شود، برخی از کاربران ممکن است از به دست آوردن آن به عنوان بخشی از یک بسته استاندارد سود ببرند، که به راحتی چندین استاندارد را با هم ترکیب می کند، اغلب با تخفیف. بسته های حاوی ISO 10015:2019 عبارتند از:

  • مجموعه ISO 9000 2
  • ISO 19011 / ISO 10005 / ISO 10015 / ISO/TR 10013 – بسته سیستم های مدیریت کیفیت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید بلاگ